Organizacja | Zgłaszający | Manager | Komunikacja
Organizacja powinna zadbać o to, aby osoba zarządzająca zgłoszeniami, czyli tzw. manager ds. obsługi zgłoszeń, posiadała odpowiednie kwalifikacje, umiejętności oraz doświadczenie. To ta osoba będzie bowiem miała dostęp do zgłoszeń i powinna dokonać ich pierwszej ewaluacji, a później zaplanować środki następcze. Aby odpowiednio przygotować się do tego zadania, polecamy czterodniowy kurs certyfikujący Approved Whistleblowing Officer (AWBO), w ramach którego omawiane są wszelkie aspekty odnośnie systemów informowania o nieprawidłowościach. Portal PIBIP zrobi natomiast resztę – a jak wygląda to w praktyce?
- Każda organizacja wskazuję podczas rejestracji do trzech osób, które pełnić będą funkcję managera ds. obsługi zgłoszeń
- Każdy manager otrzymuje powiadomienie o swojej funkcji oraz indywidualny dostęp do panelu zarządzania zgłoszeniami
- Panel zarządzania to proste w użyciu narzędzie z wieloma funkcjami, tak aby całość znajdowała się w jednymi miejscu
- Manager za pomocą portalu może także komunikować się z osobą zgłaszającą
Jakie konkretne funkcje oferuje portal zarządzania zgłoszeniami? Także w tym przypadku kierowaliśmy się bezpieczeństwem, funkcjonalnością i prostotą, aby stworzone narzędzie było efektywne i łatwe w użyciu. Do głównych funkcji panelu zarządzania zgłoszeniami należą:
- Panel komunikuje się automatycznie z managerem informując tę osobę, jak tylko na serwer wpłynie nowe zgłoszenie o konieczności zalogowania do sytemu i zapoznania się ze zgłoszeniem,
- Przejrzysty widok listy wszystkich zgłoszeń w panelu, z możliwością zmiany statusu sprawy: od nowej, po załatwioną
- Do każdego zgłoszenia możliwe jest dodawanie uwag
- Istnieje możliwość drukowania poszczególnych zgłoszeń lub całej listy
- Portal przede wszystkim oferuje możliwość komunikacji (także anonimowej) z osobami zgłaszającymi nieprawidłowości
Organizacja | Zgłaszający | Manager | Komunikacja
KONTAKT| REGULAMIN | POLITYKI | CENNIK
(C)2023 Instytut Compliance sp. z o.o.